Nieuws

STM biedt petitie aan over toekomst van de weekmarkt

01 juni 2026

Stichting Tilburgse Markten bood de gemeenteraad maandag 1 juni 2026 een petitie aan over de toekomst van de Tilburgse weekmarkt. Namens de stichting overhandigde marktmanager Mandy Lemmens de handtekeningen aan burgemeester Fleur Gräper.

Met de petitie ‘Wees ginne zot, maok de mert niet kapot’ vraagt de stichting het gemeentebestuur om de markt te behouden zoals deze nu is. De aanleiding zijn plannen om een deel van de markt te verplaatsen naar het Stadsforum. De petitie is 9.796 keer ondertekend.

De gemeente werkt aan plannen voor een nieuwe inrichting van het gebied rond de markt. Daarbij wordt gekeken naar de indeling en locatie van de marktkramen. Met de petitie wil de stichting aandacht vragen voor het behoud van een goed bereikbare en herkenbare weekmarkt. 

Op 15 juni bespreekt de gemeenteraad de petitie tijdens een informatiebijeenkomst. Meer informatie kun je vinden via tilburg.raadsinformatie.nl.